... حمیدرضا صادقی شهردار قمصر :پایتخت نجوم ایران دل نگران بهار است


                        

شهردار قمصر در گفت و گو با خبرنگار روزنامه اعتماد افزود :

در شهرهایی همانند قمصر که از مناطق سردسیری و کوهستانی کشور محسوب می شوند در فصل های سرد سال با کاهش بودجه ، دست و پنجه نرم می کنند در حالیکه همان هزینه های جاری ، حقوقی و پرسنلی باید پرداخت شود و به علاوه شرایط اقتصادی کشور نیز بسیار مؤثر است این در حالی است که در پایان سال با تسویه مالی نیز مواجه هستیم و سریعا شرایط بهار راهم در پیش رو داریم .

ناگفته نماند که در بحث صدور پروانه های ساختمانی و تجاری نیز با مشکلاتی روبرو هستیم که یکی از منابع درآمدی شهرداری است که در مقایسه با سال های گذشته بسیار کاهش یافته تا جاییکه درآمد حاصل از آن به کمتر از 20 درصد در سال رسیده است .

حال نمی توان در هر شرایطی بهار این شهر را بی اهمیت دانست بلکه باید یک آمادگی لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی ، مبلمان شهری ، معابر شهری ... داشته باشیم .

که عملا با برپایی برنامه هایی در این ایام از جمله همایش ها ، نمایشگاه ها ، جشنواره ها ، تورهای گردشگری و ... قسمتی از درآمد شهری را جوابگو می شویم البته اوج این برنامه ریزی ها به جشنواره گل و گلاب قمصر منتهی می شود که عدم برگزاری این جشنواره در سال گذشته هم باعث نارضایتی مردم و گلابگیران و هم گردشگرانی که هر سال با تورهای سیاحتی زیارتی برای حضور در جشنواره می آمدند شد که پیامدی جدی برای اقتصاد شهر چه از نظر مالی و چه از نظر روحی و روانی به همراه داشت .

حتی در سطح کشور نیز ما شاهد تماس مکرر تورهای گردشگری برای حضور در این آیین بودیم که علت و عدم برگزاری این جشنواره را می خواستند اما پاسخی نداشتیم .

بازتاب بین المللی این جشنواره در ایام گلابگیری قمصر منوط به کشور نبود بلکه حتی برخی از گردشگران فرهنگی خارجی که بارها و بارها با مهمان های ویژه برای بازدید گلابگیری به کاشان می آیند را هم تحت تأثیر قرار داده بود.

این جشنواره ملی از آیین های مذهبی ، سنتی و تاریخی منطقه سخن می گوید که می تواند هر سال در نهادینه کردن چنین آیین های مردمی و ارزشی پراهمیت باشد تا یک هم نوایی ایجاد کند و این امتیاز ارزشمند که خانه خدا با گلاب قمصر عطرآگین می شود را یک افتخار و شگفتن این گل سرخ را مبارک بدانیم تا بتوانیم هر سال بیش از سال قبل این افتخار و مبارکی را جهانی کنیم .

نباید این امتیاز را نادیده بگیریم و یا قدر و منزلت آن را در خور ارزش و اهمیت این صنعت ندانیم که علاوه بر آسیب های اقتصادی شهر با رکورد جذب گردشگران بین المللی مواجه خواهیم بود .

 در حال حاضر کشورهای همسایه در شرایط فعلی در صنعت گردشگری آسیب خورده اند اما ایران می تواند جایگاه خوبی داشته باشد .

حال چرا استفاده نکنیم ؟

برگزاری جشنواره های آیینی مذهبی ، توجه به زیرساخت های این شهر گردشگری ، اطلاع رسانی دقیق و به زمان برای استان و کشور موفقیت انگیز است که مسلما حمایتی همه جانبه از میران شهرستان و استان برای جذب سرمایه گذاری و رونق گردشگری لازم است که اگر این زیرساخت ها از گذشته در این شهر انجام شده بود مشکلات مالی دیگر معنایی نداشت .

آیا قمصر نیاز به هتل 5 ستاره ندارد؟ حال که بحث جذب گردشگری یا موضوع رصدخانه جزء هشت رصدخانه بین المللی در بخش قمصر مطرح شده است و افتخاری است که این رصدخانه جزء هشت رصدخانه بین المللی دنیاست و در کشور ایران در بخش قمصر چنین بنایی احداث شده شایسته است که بخش قمصر را پایتخت نجوم ایران بنامیم چرا که از پایتخت گل و گلاب قمصر بسیار نتیجه گرفتیم مسلما آغاز به کار رصدخانه چهره ای جدید و علمی به شهر خواهد شد .

حضور پرشور محققین ، دانشجویان ، دانشمندان و ... رویکرد جدی در این جهت می باشد اما هنوز زیرساخت های این شهر آماده نیست که ان شاءاله با کمک سایر مسئولین شهری این موضوع پیگیری می شود .

 

 

 

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب     

       


منوی اصلی
ارتباط با ما

قمصر قطعه ای از باغ بهشت

قمصر-خیابان شهید بهشتی-ساختمان شهرداری قمصر

تلفن تماس :    55642424  و55642345-031

نمابر :      55642334-031