ارتباط با شهردار
 در آغازکلمه بود و کلمه نزد خدا بود وخدا کلمه بود.
درهمسایگی کویر رازآلود  شهری است که سطر، سطرزندگی مردمانش رابا گل نوشته اند، جغرافیای جهان برای مردمان این شهرروی گلبرگهای گل نقش بسته است . اینجا قمصر است پایتخت مقدّس ترین گل  دنیا . اینجا چه زیبا می توان طواف عشق را به روشنی باران ، با نغمه عاشقانه عندلیب  بر گرداگرد حریم گل دید بقدر گردش هفت آسمان و زمین . دنیا بی نام گل برای این شهر یک لفظ بی معنا از زندگی است ، به قول ظریفی :
زندگی برای این شهر یک ترانه قدیمی است که هر روز در دفترچه یادداشت کنار کلمه عشق مینویسند . اینجا ساعت زندگی بر روی نفس های گل تنظیم گشته ، همه جاگل را میبویند ،اما اینجا گل را میبوسند ،چون اسمش مقدس است ، نامش محمد است.، یاد سهراب بخیر:
" کارما نیست شناسایی رازگل سرخ ، کار ما شاید این است که درافسون گل سرخ شناور باشیم ."
گلاب ترجمان اشکهای گل  است ، یا نه ، حاصل جمع قطره های پاک دل  مردمان این شهراست که بی هیچ  منّتی تقدیمتان میگردد . 
بضاعتمان دستانی است که طعم عشق دارد و چشمهایی  که از چشمه های ملکوت  به حرمت گلاب  و خانه یار روشنتر ، که به یمن حضور سبزتان پیشکشتان میکنیم .
تا هم شما معطر شوید و هم ما زلال .
یادمان باشد اینجا قطعه ایست از باغ بهشت ، خاستگاه گلهای محمّدی . 
اینجا با نفسهای خدا گره خورده است . اینجا قمصر است ، شهر سلام و صلوات
.
مجتبی ولی پناه   شهردار قمصر
عکس روز
جنب نيروي انتظامي
تابلو اعلانات


نماز عید سعید فطر
روز عید فطر

                                                                     ساعت 7 صبح  به صورت متحد و یکپارچه
                                                                                     در محل حسینیه شهدای  محله میان ده قمصر


خطبه های نماز جمعه قمصر مورخ 11/01

خطبه اول

سلام علیکم

اما بعد، عباد الله اوصیکم و نفسی بتقوی الله. بندگان خدا، خواهران و برادران نمازگزار، همه شما و خودم را، و خودم را سفارش به تقوا و پرهیز از گناه می کنم. عباد الله اتقوا الله.

شش مورد از عوامل تحکیم خانواده در خطبه های قبل خدمتتان عرض شد که عبارت بودند از : محبت ، خوش رفتاری، احترام به یکدیگر ، کمک به یکدیگر ، توجه به حقوق یکدیگر و تربیت دینی خانواده . در بحث خانواده توجه به مفاهیم دینی بسیار مهم است زیرا دین باعث می شود افراد به یکدیگر ظلم نکنند . هفتمین مورد از عوامل تحکیم خانواده تدبیر برخورد با ناسازگاری خانواده است یعنی این ناسازگاری که بعضا در خانواده ها پیش می آید انسان چگونه آن را تدبیر نماید . چهار مورد برای این تدبیر خدمتتان عرض میشود. اولین تدبیر صبر است اگر ناسازگاری به وجود آمد دو طرف صبر نمایند در اسلام روایت های بسیار زیبایی در مورد صبر بیان شده است . دومین تدبیر تغافل و چشم پوشی است که اگر زن یا مرد در زندگی تغافل و چشم پوش نداشته باشند زندگی شان از هم می پاشد .دو سوم رابطه افراد با یکدیگر در خانواده و جامعه زیرکی است که به ناسازگاری نرسد و اگر رسید یک سوم باقی مانده آن تغافل و چشم پوسی است تا رابطه در ناسازگاری ها حفظ شود . سومین تدبیر تلاش برای سازگاری است ، اول صبر کنند دوم تغافل و چشم پوسی کنند و سوم تلاش برای سازگاری نمایند تا آن صمیمیت دوباره برگردد. چهارمین تدبیر عذرخواهی از لغزش هاست که اگر فرد سهوا اشتباه کرد سریع معذرت خواهی نماید که لجاجت باعث از هم گسیختگی و گداختگی قلب ها می شود . حضرت علی "ع" می فرمایند : خردمندترین مردم عذرپذیر ترین ایشان است . پیامبر "ص" فرمودند : هرکسی معذرت مومنی را چه موجه و چه غیر موجه نپذیرد فردای قیامت بر حوض کوثر من وارد نمی شود. 

خطبه دوم :

اما بعد، عباد الله اوصیکم و نفسی بتقوی الله. بندگان خدا، خواهران و برادران نمازگزار، همه شما و خودم را، و خودم را سفارش به تقوا و پرهیز از گناه می کنم. عباد الله اتقوا الله.

فرمایشات مقام مرجعیت و ولایت امام المسلمین رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در آغاز سال و موضوع شعار سال، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را انشاءالله فراموش نکرده باشیم. یکی از موارد اقتصاد مقاومتی که خانواده ها می توانند به آن عمل کنند مدیریت مصرف است، مدیریت مصرف در منابع انرژی ،خوراک و پوشاک ، استفاده بهینه از زمان و منابع و امکانات با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشیم که اقتصاد مقاومتی یکی از عناصر قدرت است . کشورهای توسعه های یافته برای تعریف عناصر چند مورد در طول زمان برای خود بیان کرده اند عبارتند از : آب و خاک و هوای مناسب، سرمایه مادی که موجب استعمار کشورهای دیگر شد ، سرمایه انسانی یعنی جمعیت، فکر ،علم و دانش فصنعت و تکنولوژی، قدرت نظامی ، سرمایه و رفاه اجتماعی که باز با فراهم کردن این موارد به آرامش دست پیدا نکردند چون جای خالی معنویت را احساس کردند و با تحریف آیین مسیحیت عرفان ها و سلوک های مختلف به وجود آمد که موجب ضرر بیشتر ایشان شد ، در همین گیراگیر جوامع غرب انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی پیروز شدو امام مفاهیم بلند الهی را بیان نمود و فرمود انقلاب ما انفجار نور بود. پیام امام به عالم صادر شد و جوانان و مردم به عشق امام حاضر بودند جان خود را در جبهه ها فدا کنند . بله جهان تشنه معارف انقلاب اسلامی و معارف اسلام ناب محمدی شد . غرب با این همه عظمت خودش در برابر عظمت اسلام و امام کم آورد و به همین دلیل موج اسلام هراسی را راه انداختند ولی به گفته رهبر فرزانه انقلاب نه در تهاجم سخت افزاری و نه در تهاجن نرم افزاری به دلیل حضور به موقع جوانان نتوانستند پیروز شوند . من از خانواده ها به دلیل حضور نوجوانان در نماز جمعه که برای دشمن مثال زدنی است تشکر می نمایم . ما باید حواسمان باشد که دین بی خاصیت نشود یعنی اصول دین را انجام می دهیم ولی آثاری از ان در زندگی ما نباشد و سبک زندگی اسلامی را باید حفظ نماییم .

حضرت آقا در 51 امین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا پیام داند که انتظار از شما عزیزان کاری است بیش از خودسازی علمی و دینی و اخلاقی. انتظار آن است که بر محیط پیرامون خود اثر گذارید و بر رهروان راه خدا با گفتار و عمل خود بیفزایید. در نبرد نامتقارن جبهه کفر و استکبار با پرچم برافراشته اسلام ناب این وظیفه خود را انجام دهید.

انشاءالله خداوند روح ایمان و معنویت را و عمل را به دلهای همه مؤمنین، زنان و مردان، دختران و پسران عنایت بفرماید.

پنج شنبه روز جهانی گمرک است که گرامی میداریم.

و حادثه دردناک آتش سوزی و فرو ریختن ساختمانی در مرکز شهر تهران و جان باختن جمعی از آتش نشانان در حین انجام وظیفه که موجب تأسف و تألم و اندوه شد، تسلیت عرض می کنیم. برای جان باختگان مغفرت و رضوان الهی، بازماندگان صبر و اجر و مصدومان آرزوی شفای عاجل طلب می کنیم


تاریخ خبر:دوشنبه 4 بهمن 1395
ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب     

       
بازگشت

قمصر قطعه ای از باغ بهشت
    آدرس شهرداری قمصر :
قمصر-خیابان شهید بهشتی-ساختمان شهرداری قمصر
    تلفن تماس :
   55642424  و55642345-031
نمابر :
     55642334-031
     Info@Qamsar.ir    

این سایت توسط گروه نرم افزاری بعد چهارم طراحی و کد نویسی شده است و کلیه حقوق این سایت برای شهرداری قمصر محفوظ است :: www.Bamgah.com