خطبه های نماز جمعه قمصر مورخ 11/15

خلاصه خطبه نماز جمعه قمصر مورخ 95/11/15  

امام جمعه قمصر در خطبه های نماز جمعه این هفته درادامه مبحث عوامل تحکیم خانواده فرمودند نهمین مورد آن توجه به روابط خانواده است که در روایات نیز آمده است حتی الامکان اختلاط بین مرد و زن در جامعه باید رعایت شود . مشکل عمده جوامع و خانواده در غرب همین اختلاط است. خداوند در قرآن به زنان و مردان مؤمن توصیه به حفظ حجاب ، غمض بصر (کنترل نگاه) و آشکار نکردن زینت ها نموده است . پس یکی از عوامل تحکیم خانواده و جلوگیری از سست شدن یا فروپاشی آن رعایت حفظ حریم بین زن و مرد در روابط خانوادگی است .

حجت الاسلام ذوالفقاری در خطبه دوم با توجه به بیانات مقام معظم رهبری ، نام گذاری هر سال نشان از ضروریات آن سال است و همه همّ و غم حکومت و نظام باید پیرامون آن موضوع باشد و البته از مسائل دیگر نباید غافل شوند . با توجه به شعار امسال یعنی اقدام و عمل یکی از عناصر اقتصاد مقاومتی پرهیز از زائده های جناحی است.

ایشان با اشاره به مسائل غرب و سیاست های رییس جهمور آمریکا بیان داشتند این ها هر چه در دل هایشان از انحطاط نهفته بود نمایان ساختند .وقتی آمریکا و جوامع غرب نمی خواهد با سایر کشورها رابطه داشته باشند نشان از انزوا و انحطاط آنهاست. امروزه جوانان غرب هوشیار و بیدارند و غرب و آمریکا نمی تواند با اسلام ناب محمدی حتی با کشیدن حصار به دور خود مبارزه کند و اجازه ورود برخی کشورها را به بهانه تروریست بودن نمی دهد در حالیکه خود حامی اسرائیل و آل سعود که از پرورش دهندگان تروریست هستند می باشد . خوشبختانه نفوذ جمهوری اسلامی که بسته به اراده الهی است در منطقه و جهان بسیار چشمگیر است که ان شاءالله زمینه ساز قیام حضرت حجت "عج" شود .

امام جمعه ولادت حضرت زینب "س" و روز پرستار را تبریک عرض نمودند و از زحمات قشر پرستار تشکر کردند . همچنین روز 19 بهمن که همافران ارتش با امام بیعت نمودند و یکی از عوامل مهم در پیروزی انقلاب بود را گرامی داشتند .

جمعه هفته آینده روز 22 بهمن و پیروزی انقلاب است که فرصتی است برای تجدید بیعت امت با آرمان های انقلاب و رهبری و حضور هرچه باشکوه تر اقشار جامعه مشت محکمی بر دهان یاوه گویان استکبار خواهد بود .
در پایان امام جمعه مطالب و نکاتی پیرامون چگونگی پیگیری مسائل شهری توسط امام جمعه و مسئولین به نمازگزاران توضیح دادند.  

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب     

       


منوی اصلی
ارتباط با ما

قمصر قطعه ای از باغ بهشت

قمصر-خیابان شهید بهشتی-ساختمان شهرداری قمصر

تلفن تماس :    55642424  و55642345-031

نمابر :      55642334-031